Sistem Evacuare Autoutilitare SDG Auto Oradea

Sistemul de Evacuare la Autoutilitare, Componente și Defecțiuni

Sistemul de evacuare la autoutilitare, după cum îi spune și numele, e mediul prin care gazele rezultate în urma arderilor interioare ale motorului sunt evacuate. Evacuarea are cel puțin patru scopuri mari: reducerea sunetului motorului, scoaterea gazelor are afară din motor, neutralizarea gazelor toxice și răcire. Sistemul de evacuare e format din următoarele componente:

1. Galerie evacuare – este de obicei fabricat din fontă și are rolul de a prelua gazele arse provenite direct din motor. Galeriile de evacuare sunt de obicei turnate și au capacitatea de a rezista la temperaturile foarte înalte ale gazelor care trec prin ea. 

2. Garnitura evacuare – e un element important deoarece face posibilă etanșarea perfectă între galeria de evacuare și motor. Aceste garnituri ajung de obicei să producă probleme după mai mulți ani sau în cazul în care apar vibrații care să producă scurgeri nedorite, caz în care se schimbă această garnitură.

3. Catalizator – rolul acestei componente e acela de reduce noxele din gazele produse în urma arderii din motor. El poate reprezenta o problemă majoră a sistemului de evacuare pentru dube atunci când îi este depășită durata de viață.

Catalizator Dube Jumper SDG Auto

 

4. Racord flexibil – acest element e parte a sistemului de evacuare necesar pentru realizarea coturilor și diminuarea vibrațiilor de la o componentă la alta. De obicei la autoutilitare acest racord flexibil se găsește poziționat după catalizator.

5. Sonda lambda – măsoară concentrația de oxigen din gazele de eșapament care trec de catalizator. Acest indicator este necesar pentru a putea facilita un mai bun raport oxigen – combustibil necesar pentru o ardere eficientă. Problemele care apar în urma defectării sondei lambda duc la o funcționare ineficientă a motorului de autoutilitară.

Sonda Lambda Autoutilitare SDG Auto

 

6. Tobă intermediară – are un rol important în obținerea unui cuplu cât mai bun prin contrapresiunea exercitată. Totodată toba intermediară mai are care scop diminuarea din zgomotul produs de motor. 

7. Tobă eșapament – ultimul element al sistemului de evacuare la autoutilitare are un rol important în diminuarea sunetului produs de evacuarea gazelor și în același timp de a reduce temperatura acestora înainte de a fi scoase afară. În cele mai multe cazuri toba de eșapament crează probleme atunci când se sparge datorită ruginii sau altor factori.

Toba Esapament Dube SDG Auto

 

8. Conector eșapament – acest accesoriu al sistemului de evacuare e important pentru că ajută la conectarea ermetică a ultimilor componente ale acestui sistem.

9. Suport tobă eșapament – cele mai multe probleme legate de evacuare se rezolvă fixând parte din componente care datorită uzurii se disloca și provoacă diferite scurgeri de gaze.

Defecțiunile sistemului de evacuare la autoutilitare pot afecta fiecare componentă menționată mai sus, iar cele mai des întâlnite apar datorită faptului că nu sunt prinse foarte bine. În al doilea rând problemele încep să apară după ce durata lor de viață trece și sunt depășite fizic. O altă cauză a defectării unuia sau a mai multor componente o reprezintă defecte din fabrică. Nu în ultimul rând atunci când aceste componente sunt fizic afectate de factori externi.